Zoeken

Ann Jepma-Van Hoecke

De volledige vervangmaaltijden van EQ3 zie ik als jokers die ik kan inzetten om mijn gewicht te behouden!
Gewichtsverlies: 
5 kg
Leeftijd: 
55 jaar
Startgewicht: 
70 kg
Eindgewicht: 
65 kg
Tijdsbestek: 
4 maanden

Na mijn 50ste vond ik toch dat er zo stilletjes aan wat kilootjes bij kwamen en dat mijn kleding minder lekker zat. Ook op foto's vond ik dat mijn taille en buik niet helemaal waren zoals ik het wilde. Toen maakte ik kennis met EQ3 vervangmaaltijden. Wat mij aanspreekt: je kan minder kcal tot je nemen, zonder dat je je lichaam verder tekort doet, doordat 1 maaltijd alle nodige vitaminen en mineralen bevat. Je voelt je hierdoor fitter. Gecomibeneerd met wat meer sporten (3 x per week een half uurtje krachttraining), voelde ik me al heel snel een stuk fitter.

Ik hou van het goeie leven. Gezelligheid met familie en vrienden vind ik belangrijk. En ik geniet echt van een goeie pint (liefst een blonde trappist of een trippel van de tap) of een goed glas wijn. En dat wil je natuurlijk niet laten. Door ouder te worden heeft je lichaam minder calorieën nodig... dus het moet uit de lengte of de breedte komen: óf minder eten, óf meer sporten, óf allebei.

Nadat mijn lichaamsanalyse was gemaakt, stelde mijn mentor vast dat ik relatief weinig actief weefsel had. Daarom ben ik begonnen met krachttraining, bij een vrouwen-fitness club. 2 tot 3x per week ga ik sporten. Het gebruik van 1 à 2 EQ3 vervangmaaltijden gedurende de eerste weken, maakten dat ik al snel resultaat merkte: ik was enkele kilo's kwijt en mijn kleding ging weer lekkerder zitten. En dat motiveert om door te gaan! Met een EQ3 maaltijd weet je precies wat je eet: geen onnodige calorieën, wél alle noodzakelijke voedingsstoffen en vitaminen.

Toen ik mijn streefgewicht weer bereikte, wilde ik dat graag behouden. Daarom heb ik steeds een voorraadje EQ3 vervangmaaltijden in de kast. Na een weekend of een feestje, eet ik weer enkele vervangmaaltijden en zo doe ik aan "damage control". Ik zorg ervoor dat met een paar dagen mijn streefgewicht weer bereikt wordt. Zo hoef ik op feestjes niet alleen maar light dranken of water te drinken.

Wat ik ook nog leerde van mijn mentor:

  • het belang van 3 maaltijden per dag - geen tussendoortjes - zodat je lichaam de opgeslagen energie gaat verbranden
  • nóg meer groenten eten -  minder fruit
  • iets "zoet" na de maaltijd, dat kan - maar doe het dan onmiddellijk bij de maaltijd

Dus: wil je op lange termijn een gezond gewicht behouden: neem een voorraad EQ3 maaltijden in huis en grijp in zodra je voelt dat het nodig is. Gun jezelf de joker!